Nyhetingarna

nya

Så här ser det nu ut hemma hos mig. På det uppvärmda toagolvet står de senast sådda. Börjar de se lite torra ut ställer jag dem på ett fat med vatten ett tag så de får släcka törsten innan de fortsätter sin uppvärmda uppväxt. Kommer när det blir varmare i fönstren att sätta fler frön.


Lärdomar från förra året

*Det går att så senare och få en fina växter med ok skörd. i år tänker jag pga fortsatt ljusbrist sprida ut sådden över flera månader och se hur det går.
*Det går att hålla växterna vid liv hela vintern utan lampor men inte alla och man bör ge de stackars liven belysning om man inte klipper ner dem, jag har även förstått att jag till vintern ska klippa ner några växter.
*Det går att så och få upp chiliplantor på hösten, det går men ja vi får se vad det leder till.

På bilden står även en planta från i höstas den är rätt fin men pga det gamla vanliga dvs kaotiska omständigheter så vet jag inte om det är en Apache, starflame eller masqerade.


Kommentarer
Postat av: Mr. Darksome

Ser fram emot att Jalapeño- och Razzamatazzfrukterna blir klar. Jalapeñon borde kunna ätas i helgen va? Vavava?

2012-03-09 @ 14:55:36
Postat av: HensHöghet

Jo jag tror det de går ju att äta gröna så att denna nu håller på att bli röd ser jag som ett tecken på att det blir Tacko eller vad det nu heter till helgen.

2012-03-09 @ 18:40:25
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Mr. Darksome

Men ack! Chilifrukten är kvar, alldeles allena i hallen, stackaren.

2012-03-12 @ 15:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0