Köket

Jag hade aldrig någonsin innan sommaren 2011 ens kunnat föreställa mig ett liv utan gardiner. För mig har det varit väldigt viktigt med tyg i fönstret. Det är i regel det första jag gör när jag flyttar in i ett nytt hem, jag sätter upp gardinerna.
Nu har jag inte haft gardiner i köket sedan i sommras, de fick inte plats mina paprikor pch chilisar tog över. Beställde från odla.nu ett planpack med chili och paprika fröer, här på bilden är de rätt trötta. vintern har gjort dem hängiga och jag klippte ner dem för någon månad sedan så nu är de så fjuttiga så.
 Nästan så att jag måste börja med gardiner igen.

tyu 

När den nukelära vintern har utrotat allt liv på våran planet så kommer  likt förbannat en käck liten chili razzamatazz stå där i askan av allt liv som varit se så där söt och hoppfull ut.

d

Dom är odödliga, inte ens jag som faktiskt inte har gröna fingrar eller omgivningen ett kallt och dragigt hus i stil med plåtskjul i Polen kan hä död på dem.


Kommentarer
Postat av: Mr. Darksome

Kul att se att du fick med ett "hä död på" i inlägget. På tok för sällan förekommande uttryck ;) Razamatazzen är en synnerligen underskattad chilisort som borde premieras bra mycket mer än den gör, den är ju god och fruktig, lättodlad och dessutom förunderligt vacker! En chili som passar Hens Höghet med andra ord.

2012-03-09 @ 14:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0