Bullar med chili

Till att börja med så gick jag efter bullreceptet på vetemjölspaktet. Sedan lät jag fantasin flöda. Detta har malt i mitt huvud nu ett tag. Igår kväll fick jag en chokladkaka av karln med Lindts chilichoklad. Smakade och jo det var helt klart en av de godaste chokladerna jag ätit. tanken slog mig hur god den skulle vara i bak. Idag skar Jag små bitar av den som jag hade i den delen jag även använde cajennepeppar. Toppade alla bullar med riven choklad innan de åkte i i ugnen.

sdf

Som alla försår så är det alltså inte en pizza med köttfärs på bilden ovan utan bulldeg med finhackad razzamatazzchili inknådad. Fyllningen består av löjliga mängder smör, socker, vaniljsocker, kardemumma,kanel,mera razza.



mmm



åhlalala

Delade upp chiliexperimentet i två delar och bakade även ut en liten deg till som jag hade samma röra på men även cajennepeppar och finhackad choklad. Den senare som bara blev 5 bullar blev självklart godast.


Kommentarer
Postat av: Mr. Darksome

Otroligt goda!

2012-04-11 @ 13:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0