LCHF

Efter stor tveksamhet så har vi nu hängt på trenden och närmast helt uteslutit kolhyderater ur våran kost.
Numera så proppar vi i oss, kött, ägg, och fett i alla de former.

Jag mår skit, sötsuget och macklängtan har avtagit nästan helt men jag har mystiska smärtor i kroppen, är tung i skallen och allmänt orkeslös.

Hoppas verkligen inte mina krämpor beror på min tidigare äggintolerans, typiskt hittar den mest fantastiska kosthållningen men är allergisk.
Jo det skulle vara typiskt min otur.

Till att börja med så förlorar man en massa vätska och det intalar jag mig själv, vill ju inte bete mig som en som en nyfrälst.
Jag har tidigare stört mig på Gi och LCHF folkets sektliknande beteende och deras försök att frälsa världen och pracka på oss andra sin tro.

Men va fan jag har på mindre än en vecka gått ned 3 kilo och förlorat 5 cm runt det fetaste stället om magen!
Så vadå känner att det bara är att bita ihop och hoppas på att jag snart mår bättre.

LCHF

Exempel på vad jag äter

Frukost - Ägg och baconmuffins, 1 räcker de är jävligt mättande
Mellanmål - Ostrullar med skinka eller smör
Lunch - Räkor marinerade i currypasta och vitlök med en sallad och keso
Mellanmål - Päronskiva med ädelost och hackade valnötter
Middag - Chorizo korvgryta med colslaw, självklart späckad med grädde

Eftersom jag ammar så kan jag inte skippa kolhyderater helt, gör jag det så kan det leda till att muskler förbränns, jag är inte insatt i hur allt fungerar men det är karln.

Kommentarer
Postat av: Theppa

Nice frukost..Kanske ska testa jag ocksa!

2009-05-18 @ 20:30:37
Postat av: Gmoll

Maten är toppen men det gäller att vara konsekvent och avstå från kolhyderater

2009-05-19 @ 12:46:36
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0