Rädd för döden.

Lästa just en tråd på fl som heter Är du rädd för att dö? Lustigt nog så är detta något jag tänkt på de senaste dagarna. Jag har inte sedan barndomen varit rädd för att dö men nu mår jag dåligt av bara tanken på att dö ifrån min familj. Tanken slår mig makabert nog lite till och från;

 Tänk om jag dör!?

Tanken att Lillan skulle bli moderlös och att jag inte skulle få se henne växa upp och finnas där för henne och lille Bubblert får mig att må fysiskt illa.
Jag vet vart denna rädsla kommer ifrån, det är min förlossningsskräck jag känner mig lugnare än tidigare nu när jag vet att jag ska  få ett snitt men samtidigt så har det även fått mig att reflektera över min egna dödlighet.

Jag tänker inte vältra mig i denna märkliga nya rädsla men möta den och förundras över att jag nu faktiskt börjat använda bilbältet.


ki




Omröstningen
http://www.familjeliv.se/Forum-5-172/m50249142.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0