Mat!

Nån timma efter att vi igår verkligen fått se vårat stora fina plus så svor jag till besviket.

- Fan nu blir det inga ädelostfylldajärpar till middag!

Inget problem jämfört med vinsten men vi fick även ta och tänka till lite över min kosthållning, jag har ju nu ett bra tag gått på LCHF och trivs verkligen superbra med det.
Hur som för min del vet jag att LCHF är kanon men jag vet inte om det är så för ett litet foster i sin utveckling jag tror att graviditet och LCHF  är förenligt men jag vet inte så jag tar 10 månaders paus nu.
Det är inte helt enkelt hur ska jag äta nu? Absolut inte som innan LCHF men kanske GI är en väg att gå?

Jag firade pluset och sörjde LCHF på kvällen med att äta ostkrokar, något som inte ska bli en vana men som jag längtat efter.


Barbafet med alla sina hakor

agh

+35kilo blev det sist som jag nyss har gått ned så nu hoppas jag inför denna graviditet att jag kan ge fan i smör och sockerfyllda pannkakor.

Kommentarer
Postat av: PixL

Du är helt klart en 10 poängare!

Anna (som hetsläser alla dina bloggar som en äkta stalker)

2009-09-19 @ 21:54:16
Postat av: gmoll

PixL

Lika rolig som vanligt du men tack det var snällt sagt.

Är bara lite rädd att du ska säga upp dig som stalker efter att ha läst i bloggarna.

;-)

2009-09-19 @ 22:09:08
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

GRATTIS!



men oroa dig inte för lchf och graviditet! ät bara lite mer grönsaker än vanligt. Men annars kan du köra på som vanligt. (lite lätt-lchf liksom)



Undvik bröd och pasta och sånt mjölmat som vanligt, det finns nämligen inget i det som är väsentligt för fostrets utveckling!



(å du --- gör mina oopsie-pannkakor! på med lite jordgubbar eller annan frukt!)

2009-09-21 @ 15:27:14
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: gmoll

LD

Tackar tackar :-)

Angående maten så blir det nog lite light LCHF eller kanske snarare GI för mig, drar ned på fettet nu när jag infört mera kolhyderater.

Tror helt klart att denna graviditet kommer bli betydligt lättare än den förra nu när jag har kolhyderattänket :-)

2009-09-23 @ 11:36:44
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Jessica

men dom är bra goda=)

2009-10-01 @ 13:35:54
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: PixL

Jaha, den där tigerfaddergrejen är reklam så klart.

2009-10-21 @ 13:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0