Våldtäkt och incest

Att många män är svin är inget nytt och att mäns svineri är betydligt mycket vidrigare än kvinnors står väl som självklart för de flesta.
Men ändå kan jag inte låta bli att häpnas ibland över hur pass rått och genomelakt mäns våld och maktmissbruk mot kvinnor kan vara.

När jag var yngre så lästa jag mycket, ondska och sadism fascinerade mig jag kom att se det som en del av den männskliga/mannliga naturen.

I mellanstadiet plöjde jag igenom så gott som all faktalitteratur på skolbibloteket och en hel del i byns angående förintelsen.
Kanske lite väl ungt att ta till sig så mycket av den mörka sidan av människan men då började jag sammla på hög handlingar som män gör och som gör de till monster...

Jag blev lite av en mans/männsikohatare och sedan blev jag blasé.

Kom att tänka på detta nu för igår när jag läste om en pojk som blivit våldtagen med tillhyggen av några andra killar så tänkte jag hemsk som jag är.
Bra!
Bra att det var en kille det hände och inte en tjej, låt dom VETA hur det är!

Självklart önskar jag inte grabben detta, jag vill inte att nån ska bli våldtagen  men flickor blir det så ofta och samhället är fan i mig närmast blasé.

En annan sak som fascinerar mig så i den grad att jag knappt kan ta till mig det som sanning är alla dessa gubbar som på sistone hamnar i tidningarna för att ha hållt sina döttrar som sexslavar.

Josef Fritzl är numera ett namn som de flesta hemma i stugorna känner till men i kölvattnet av hans källarungar så dyker du upp fler märkliga öden.
En Italienare en Colombian och en Argentinare har jag hört om på sistone som oxå de hållt det nom familjen och ynglat av sig med sina döttrar.

Nä jag kan inte ta till mig det.


badpojke

Kommentarer
Postat av: Lady Dahmer ...::Confessions of a Neurotic Attentionwhore::...

jag tänker också "bra" när jag läser om män som blir utsatt även om jag, som du inte direkt önskar det. Å andra sidan har den där killen med stor sannorlikhet betett sig illa mot kvinnor/tjejer ändå....



/cynisk manshatare

2009-05-31 @ 15:32:41
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Skönt att höra att höra att fler reagerar likadant!

Jag ser det som så att ha taskig manssyn är att vara realist.



2009-05-31 @ 21:33:38
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0