Freakshow

Jag har alltid varit svag för freaks och abnormiteter. När jag var liten så köpte jag en Ding Ding värld och även fast jag förstod att en hel del bara var rena skojet så älskade jag att häpnas och förundras över människorna och fenomenen i tidningen.

Nu har det kommit ut en blek kopia av denna fantastiska tidning från förr, eller det är väl snarare en hybrid mellan En ding ding värld och vilken skvallertidning som helst.
Förutom mannen med världens hårigaste öron så finns det även betydligt ointressantare repotage med bla bilder på kändisars sopor.

Men det som nu i denna nya tidning verkligen grep tag i mig var lilla Sam Esquibel som fötts med en fot och lite andra delar av vad som trodligtvis skulle ha blivit en tvilling i sin hjärna.

Helt otroligt och inget man kanske kan tro kan vara sant, men det är så läkarna trodde att det var ett tumör men hoppsan resterna av en tvilling fanns där i hjärnan.

Historier med folk som har tvillingdelar i kroppen finner jag oerhört störande och fascinerande när jag i tonåren läste Stephen kings roman Stark så mådde jag själsligen illa länge efter att jag läst klart den.
I boken så drabbas huvudpersonen av extrem huvudvärk och under operation så finner läkarna ett öga i hans skalle, en rest av en tvilling.
Denna tvilling lever kvar som en egen personlighet, och självklart som en ond sådan.

the dark half

Min mormor har berättat om en bekant till henne som led av svåra ryggsmärtor och även vid hennes operation så hittades rester, i hennes fall i form av tänder och ben.

Anledningen till min skräck och fascination kommer ur att jag själv har/ har haft en tvilling i kroppen.
När jag var 5 år så hade jag ont och en svullnad på armen, läkarna konstaterade att det var min tvilling och jag fick en utorkande lösning som mamma skulle badda på armen.

Det baddades på bra till slut så försvann svullnaden och smärtan och tur var det för annars skulle den skäras bort. Nu när jag har blivit äldre så kan jag inte låta bli att undra, försvann den verkligen eller har jag kvar delar någonstans?

Vet att det är bra att ha och skylla på, en ond tvilling.

- Nej det var inte! Det var min onda tvilling.


Varning för läskig bild på vad som fanns i grabbens huvud

tumöret

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha, visst är det så? :D Överskattad liten jäkel det där ^^

Vem vill ha ett disco i fittan liksom?

2009-05-12 @ 12:06:52
URL: http://mynameisgolden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0