Framtung

Igår var vi ut och gick med Eira i Ergon för första gången, det blev bara en tur till affären men vi slapp ju så ta vagnen med oss.
Eller rättare sagt Eira slapp åka vagn och vi slapp känna oss maktlösa över hennes vagnhat som brukar inebära höga skrik, gråt och stor förtvivlan.

Typiskt det där att jag som älskar att vara ute och gå på långpromenader och nu verkligen behöver de så accepterar knappt min dotter alls att åka vagn.

eftersom våran kamera är kaputt så stal jag denna bild från en internetaffär på nätet.

sdh

Våran ergo är i svart och jade

Jag bar Eira som på bilden och det funkade bra, men min rygg är sedan graviditeten och pga mina enorma bröst sliten som fan, och jag tror inte att jag kommer kunna bära lillan på det viset under långpromenader.

Efter ett tag så blev det bra tungt, Eira väger nu nästan 10 kilo och min rygg är som sagt smärtande. Känslan var dock bekant var ju inte länge sedan jag vägde så mycket.
Sammanlagt så väger jag och lillan nu 85 kilo, men för mindre än 8 månader sedan så vägde jag 20 kilo där till!

Det hela slutade med att jag vägde ca 105 kilo och jag har nog aldrig sett någon mera framtung person

bfplus6

Bf+ 6 där kan man verkligen snacka om stor och framtung!

Kommentarer
Postat av: Anaiah

Ah, du köpte en Ergo tillslut. Nöjd?



Ett tips är att bära Ergon på ryggen, det underlättar. Jag har ju också kass rygg och jag trivs bättre med klumpen på ryggen där musklerna är starkare. Det är lite knepigt att få dit ungen i början men med lite övning går det. Ett tips är att ha instruktions-dvd'n första gången och försöka göra som dem.

2009-05-03 @ 20:32:23
URL: http://anaiah.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tror att jag kommer att "slå" din vikt med rekord mycket denna gång. Nu väger jag nästan lika mycket som när Maja föddes.... och jag är i v.15.



Ringen kan jag inte ha längre men med Maja hade jag den hela graviditeten.



Kan vi ta en promenad tillsammans inom snar framtid ??



Kram på er alla !

2009-05-03 @ 23:16:50
Postat av: Gmoll

Anaiah

Jepp det vart en Ergo och jag känner mig bra nöjd men hitills har jag inte använt den så mycket.



Ja det krävs nog lite övninga ska helt klart ta och engagera mig lite i den där dvd:n.



jenny

Hehehe ojojoj lilla jenny tänka dig med tre siffrig vikt går inte :-D



En promenad låter trevligt, närhelst nu i veckan passar bra för mig :-)



Kram kram

2009-05-04 @ 16:29:39
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: magda

Hej! Här var det lila och fint måste jag säga!! Och så httar jag en Ergo också då gillade jag sidan ännu mer!



Hoppas att du blir överens med den, det är så smidigt med sele ibland. Jag har också problem med ryggen och har tyckt att det känns bättre att bära på ryggen. Tror att det kan kännas skönt för dig också, om du har stora bröst så fördelas kanske tyngden bättre om Eira sitter i bak? Du får väl prova dig fram!



Ha det fint!



//Magda



2009-05-10 @ 10:27:07
URL: http://magda.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0