Rörd till tårar

I går var vi på bvc, det var dax för hälsokontroll och vaccinering.
Allt gick bra visst grät lillan när dom stack henne med sprutorna men det gick över fort, och jag drog en stor suck av lättnad då det konstaterades han hon följer sin kurva både gällande längd och vikt.

Efter en magsjuka och mycket bråk vid bröstet så trodde jag att hon skulle ha krympt lite, men fortfarande så ligger hon en kurva över medel.
Vikten var till och med lite över kurvan. Fantastiskt fånigt men jag vart så glad och lättad, är ju så svårt att veta vad hon får i sig när jag ammar.

På vägen hem träffade vi Milla, vi blev ståendes ett bra tag och snackade där vi möttes. Mitt på en blåsig bro över Ljungan stod vi och frös röven av oss.
Hon hade varit hem till oss men endast fått skäll av Wynja genom dörren, vi surrade om lite av varje bla om och när vi ska börja jobba på ett  syskonförsök.

Vi vill gärna ha fler barn och helst snart, nu tog det flera år och tre ivf/icsi  innan vi till slut fick Eira  så inget är för oss självklart.
En sak som verkligen påverkar våra chanser att få barn är ekonomin. För oss är det svindyrt att göra barn, nej det räcker inte med ljuva famntag i sänghalmen utan vi måste punga ut en massa kontanter för provrörsbefruktning.

En dag kommer vi ha bra ekonomi men nu så pluggar karln fortfarande och jag är föräldraledig så nej vi har inte så mycket över.
En liten tidspress känner helt klart av för att jag ska få behålla min sgi så måste jag bli gravid innan Eira blir 1 år och 9 månader, jag tror inte att det är möjligt men vi vill gärna försöka.
I Falun på ivfkliniken så har vi 3 Embryon i frysen, förhoppningsvis överlever de att tinas och om det går så slipper vi en hel behandling med, hormoner äggplock allt vad det innebär.

Frysförsök är även betydligt billigare än en hel behandling, kostar bara ca 8500kr istället för 20 000kr.

Snacket gick till om hur jävligt det är när ekonomin sätter press och hindrar oss i önskan efter flera barn.
Vi han inte vara hemma länge fören telefonen ringde, det var Milla.
Hon ville berätta att om vi vill försöka bli med barn så ska inte ekonomin hindra oss utan då får vi låna pengar av henne, jag höll på att rammla av stolen.

Hade aldrig föreställt mig att någon skulle känna så för oss och vilja hjälpa och jag skulle aldrig be någon om hjälp med pengar för saken men hon erbjöd oss hjälp.

Då vart jag rörd till tårar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken otroligt fin vän ni har.....

henne ska ni vara rädd om !!!!!!!



Kram på dej !!!!!!

2009-03-18 @ 22:37:32
Postat av: Gmoll

Ja hon är verkligen helt otroligt snäll :-)



Anonym är det du Jenny?



Kram kram!

2009-03-18 @ 22:51:35
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: THeppa

Va schysst!! Och lycka till då:D

2009-03-19 @ 13:50:35
URL: http://ylva2000pissoff.blogg.se/
Postat av: Jenny

Japp det va jag.. hehe



Fattar inte varför det inte syndes då jag skrev in Jenny på "namn raden"... ja, ja....



Kram på dej i allafall !

2009-03-19 @ 18:05:20
Postat av: Anaiah

Vad rart av henne! Sådana vänner är ovanliga, helt klart!

2009-03-20 @ 09:08:08
URL: http://anaiah.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Jepp hon är varkligen en på miljonen!

2009-03-20 @ 14:44:31
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tänk om alla barnlösa kunde ha en egen Milla! :-)

2009-04-07 @ 22:36:22
URL: http://akashas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0