facebook

Som många många andra så har jag ett konto på facebook. Jag loggar in några gånger per dag läser uppdateringar, ignorerar inbjudningar till diverse onödiga groups och kommenterar samt svarar på meddelanden.

En av sakerna med facebook som ska vara så bra är att man ska kunna hålla kontakt med och hitta gammla vänner.
Jag är då inte vän med hälften av de jag har i min vänlista tror nog jag hejjar på de flesta om vi skulle mötas ute men jag har även i "smyg" tagit bort några mig helt okända filurer som addat mig.
Kanske är det någon man surrat med i fyllan, en bekants polare man hade ett förtroligt fyllesnack med en het sommarnatt 1996.
Eller ännu värre kanske någon man i fyllan och villan tyckte var het hånglade med och sen aldrig mera har mött. *ångestframkallande jävla skit*

Jag har vid flera tillfällen läst om de som mår dåligt på grund av facebook. Va?! Vart finns sånna nissar undrar du kanske nu. Jo självklart är det fl:are alltså folk som hänger på www.familjeliv.se.
På samma forum i en tråd för att trösta en stackars ts som kände sig ensam och opoppis pga få vänner på fb beskrev en tjej vänsammlar fenomenet på facebook som liknande en lågstadieelevs sammlande på exempelvis suddgummin.



Det myllrar av spel och trams på facebook och det händer lätt att man befinner sig i något fånigt vampyrspel utan att man ens förstått att man gått med.
Känner du dig ensam och liten på fb så gå med i ett spel, i syrrans klan/pakt/lag eller  vad det nu är så addar dom varandra för att få poäng. Tror att hon nu har en så där 500 "vänner".

Jag sitter och svarar på frågor om vännerna mina i något som heter   Vänfakta (internationell version) , kan tänka mig att det är ett ypperligt sätt att göra sig ovänner med folk eller trampa någon stackare på tårna.
Det går ut på att man svarar på frågor om sina vänner.En bild på en kommer upp med en fråga ex
- Tror du att Sandra fritjovsson drogat sig med smärtstillande, eller tycker du att Torsten stelkramp är ful?
Svarsalternativen är så enkla som ja eller nej men så kan man även välja att göra en enkätundersökning.
 
Alltså du kan göra en undersökning som publiceras hos "vännen" där folk får rösta och kommentera vad de tycker i frågan, kanske inte så roligt alla gånger speciellt inte om flera tycker att Torsten stelkram är en fuling.
Man kan gå in och se vad folk har svarat om en och det är väldigt intressant, fiffigt nog så är det dolt vem det är som har svarat så vill man veta vem som tycker att man skulle passa i tights så får man betala med poäng som man tjänar genom att svara på frågorna. 1 poäng per fråga är det, men man kan även köpa poäng på riktigt via paypal.
Jag satt som en dåre och svarade på vad jag tror om folk och fä, var tvungen att få en 78poäng för att kunna betala och se vem som trodde att jag deltagit i en orgie.

Kommentarer
Postat av: Fästmannen

Så?!? Deltagit i orgie? Här får man höra minsann;) Så djävulusiskt lätt att fastna i facebook, huga. Har tagit facebook-semester jag, skönt. Tog till och med bort Knighthood-applikationen. Så kan det gå...

Postat av: Gmoll

Det var då verkligen på tiden, alltså att du slängde knighthood. Grattis ett stort steg ut i vuxenvärlden!

2009-02-24 @ 22:11:13
URL: http://pyromara.blogg.se/?tmp=211004
Postat av: Anne (EXPOSED på FL)

Haha, Facebook i all ära.



Vid tillfälle, och om du har lust så kan du ju adda mig, haha... (Anne Moijé)



PUSS

2009-02-26 @ 13:51:59
URL: http://annemoije.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0