Mensdag 11

Snart är den här dagen då jag ska börja på och mixtra med Ägglossningsstickor. Idag på bvc såg jag en tremånaders bebis och det kändes som att det rann till i mina uttorkade hängpåsar.
Det känns  läskigt, spännande och nytt att göra FET, det blir ett helt nytt sätt att försöka bli på smällen ett nästan naturligt sätt.
Den här gången blir det ingen behandling alls!
in
FET - Frozen Embryo Transfer
Dvs insättning av ett nedfryst embryo, ja alltså den lilla rackaren sätts inte in som en ispärla utan tinas först upp och överlever den det så sätts den in för att förhoppningsvis växa till bebis.


Jävlar i min lilla låda vilken folkbildande blogg jag har va!?!

sf

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tänker på er mycket nu !!!!!

Det här är ju otroligt spännande ;-)



Kram, kram

2009-08-28 @ 11:58:05
Postat av: theppa

oj oj oj, va spännande! Verkligen lycka till!!!



Men hörru då blir det ingen abzintfest (egentligen vilken alkohol som helst:) för oss detta året då heller om det går som det ska, men då får vi ta det nån annan gång för nån gång ska det väl ändå hända:D



Skulle ju vara skoj som fan att hitta på nått NÅN gång!

2009-09-01 @ 22:48:14
Postat av: theppa

oj oj oj, va spännande! Verkligen lycka till!!!



Men hörru då blir det ingen abzintfest (egentligen vilken alkohol som helst:) för oss detta året då heller om det går som det ska, men då får vi ta det nån annan gång för nån gång ska det väl ändå hända:D



Skulle ju vara skoj som fan att hitta på nått NÅN gång!

2009-09-01 @ 22:48:41
Postat av: Gmoll

Tackar tackar men går det nu åt pipsvängen så måste vi verkligen köra en absinthafton!

Nån gång måste bli snart vore riktigt kul men annars kanske en fika eller tränning? :-)

2009-09-03 @ 20:07:30
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad spännande! Men hur funkar det? Är embryot ert egna eller hur gör man? Lycka till hojtar alla på munkakvarn!!! Vi håller tummarna!

2009-09-04 @ 16:16:11
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Sandra

Tack för tummarna dom kan då behövas chansen att lyckas är ju inte så där jättestor.

Jo vi använder oss av egna embryon faktsikt så är det Eiras "tvillingar" :-)

De som blev över och överlevde nedfrysningen sedan hon sattes in.



Vi har nu hållit koll på min ägglossning med hjälp av stickor och den 9:e så bär det av till Falun.



På morgonen den 9:e så kommer de börja tina upp ett embryo, vi har 3 stycken i frysen på varsitt strå så de tinar bara upp ett åt gången.



Efftersom allt är som det ska med mig så behöver jag inte göra någon behandling alls innan vilket är jävligt skönt!



Vi kommer att börja åka nedöver på morgonen men kan få ett samtal om embryot inte överlever tiningen då är det bara att vända och vänta in nästa Ägglossning, tiningsproceduren är känslig och man vet inte innan om den lilla rackaren överlever men gör den det så förs den in i mig som på bilden ovan klockan 2 den 9:e September. det är dan innan lillans födelsedag :-D

2009-09-06 @ 13:15:51
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0