Jag tänker sluta använda shampoo

Har idag köpt hem bikarbonat och en flaska äppelcidervinäger som inte ska stå i skafferiet utan inne på dass.
Ska bli intressant och se hur mitt hår reagerar, sedan jag vart gravid har mitt hår blivit ganska fint men nu på sistone så har hårbotten börjat klia och jag mjällar.

Jag har låtit mig inspireras av http://ladydahmer.blogg.se/ och har länge funderat på att hänga på NoPoo trenden efter att ha läst hennes tråd på familjeliv.se.
Men så vart  under graviditeten plötsligt mitt hår bättre än någonsin glänsande, tjockt tillsynes välmåendeoch jag vågade inte börja experimentera.


Nu så jäser min deg, talar nu inte om min gigantiska mage utan om en deg till en sats tekakor jag håller på att baka till lillan.
Det rekomenderas att små barn i hennes ålder ska äta ljust bröd men vi köper alltid hem grovt  och det känns så tillfredställande att baka till min dotter och veta precis vad som är i brödet.
Jag följde inte receptet helt utan bytte ut nästan hälften av vetemjölet till Dinkel hoppas nu bara att det blir bra ändå, bara det bästa duger nämligen åt lillan.

Jag är en stor brödälskare och egentligen så borde jag väl försöka sluta helt med mackor. Förr innan jag träffade Micke så var det min huvudnäring.
Gissa om jag vart lycklig när jag var 17 år flyttade till Norge och fann ett land som åt mackor till lunch!
Pappa som alltid gnällt och skällt på min mack konsumtion fick nu höra att jag hade ett helt lands matkultur i ryggen.

På våran lokala ICA kvantum så finns det bara ett märke som  har helt naturligt bröd utan en massa tillsatser och skit, och vi köper numera alltid av det från Lindhs bageri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0