Bikarbonat och äppelcidervinäger

I går slängde jag mitt shampo och tvättade håret för första gången med bikarbonat och äppelcidervinäger, måste säga att det kändes skumt att bryta en vana och massera in pulver utblandat med vatten i håret.

Det sved som fan i hårbotten och på händerna och jag var lite osäker på om jag skulle låta ÄCV sitta i eller skölja, men slutresultatet blev förvånansvärt bra!

Mitt hår glänser och är lent det negativa är att håret är lite statiskt och att det ligger så fint att man tydligt ser vart det är slitet.
Jag är verkligen i stort behov av en klippning, var snart ett år sedan jag senast satt under en sax.
Vid nästa hårtvätt så tror jag att det blir Ägg och honung följt av ÄCV skölj, måste ju testa mig fram.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Måste testas!

2009-04-19 @ 09:10:37
URL: http://badhusgatan.blogg.se/
Postat av: Anaiah

Visst är det härligt!



ÄCV:n ska du låta sitta i efter tvätten. Jag brukar avsluta duscharna med att doppa huvudet i handfatet (fyllt av ÄCV) däri späder jag direkt så kan man ha lite ljummet vatten så att man inte får kramp i skalpen också.

2009-04-19 @ 14:04:57
URL: http://anaiah.blogg.se/
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-19 @ 14:10:08
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Bodil det tycker jag verkligen att du ska göra, helt otroligt hur lurade vi egentligen är. Att tvätta håret får vi lära oss är lika naturligt som äte med kniv och gaffell, något man ska göra.



Jag glorde efter att ha läst Lady dahmers blogg så här.

Blandade 3 teskedar bikarbonat med lite vatten och masserade in det i hårbotten,det tog slut så jag gjorde lika mycket till.

Skjölde i varmt vatten, och tog sedan ett stort glas vatten och blandade 1 del ÄCV med 10 delar iskallt vatten och hällde i håret.



Jag lät det vara i ett bra tag visste inte hur jag skulle göra, men skjölde sedan ur.



Jag är riktigt imponerad över hur mitt hår blev efter min första tvätt, behövs verkligen inget skitshampo eller balsam! :-D



Anaiah

Ja det är faktiskt fantastiskt och resultatet syns verkligen.

Mitt hår ser verkligen mycket bättre ut!



Nästa tvätt tänker jag behålla ÄCV i .. längtar efter att exprimentera :-D

2009-04-19 @ 21:10:19
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Anki

Haha, jag testade också det för första gången igår! Nu är det ilfart till frissan som gäller, de slitna topparna märktes rätt tydligt när resten av hårte blev silkesmjukt... Men jag kommer att fortsätta! :)

2009-04-21 @ 13:51:56
URL: http://tjurskallenstomrum.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Anki

Det vart precis så för mig med, det slitna framträder jätteväl nu när håret blir så fint.



2009-04-21 @ 19:32:50
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Pat

Ojs. Kanske inte så smart att blanda vinäger med bikarbonat. De "bubblar" tillsammans. Skölj av noga efter bikarbonatet innan du avslutar med vinägern.

2011-10-13 @ 19:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0