Barnet

En sak jag aldrig tidigare stött på innan jag surfade runt på fl var åsikten att man inte ska kalla barn för flickan och pojken utan att man ska säga barnet.

Trodde först att det var ett skämt men så var det inte. Faktiskt så engagerade jag mig inte i frågan så hur de med den åsikten egentligen tänker vet jag nu inte, och oftast så undviker jag ens att kolla in tramstrådarna.

"Barnet"
Av någon anledning så fastnade det ändå i skallen på mig och ibland så funderar jag lite på det. Sedan jag själv vart mamma så tänker jag lite anorlunda.
Mitt barn är en flicka och hör så till den delen av männskligheten som sålts förtryckts våldtagits just på grund av sin könstillhörighet.
Ska försöka var mera öppen och intressera mig lite. I tonåren var min syn nattsvart och jag hatade mannen, men ett sunt uns av kunskap skulle jag vilja ta till mig om så enbart i uppfostringssyfte.
Feminism kanske inte bara är trams, har redan börjat låta lite slippra in genom att läsa lady dahmers blogg hon är oftast så förnuftig!


klåfingerbarnet

Mitt klåfingriga barn ville hellre koncentrera sig på att slita ned duken framför att visa upp sin nya dress. Berättade i tidigare i bloggen att jag beställt kläder från kamelont och här är byxan och tröjan.

Kläderna är i storlek 80 och jag trodde inte att hon skulle kunna ha dom förren till sommaren/hösten, men de är bara lite stora och sitter faktiskt ganska bra.
Riktigt snygga är dom men overallen ser ut att vara lite väl lång ännu.

MODELLEN

Förhoppningsvis så är de av bra kvalité i kväll han hon inte ha på sig de i en timme förren hon bajsat ned alla kläderna, så till tvätten med dom blev det.

Kommentarer
Postat av: Fästmannen

Haha, man ser fartränderna när hon viftar efter duken!

2009-04-13 @ 22:28:23
URL: http://deninnerligamannensbikt.blogspot.com
Postat av: Gmoll

Trodde först du menade att man såg skiten och att jag missade det redan då.

2009-04-13 @ 22:53:10
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Anaiah

Åh, kläderna är så fiiina, men när jag skulle beställa, fanns de kvar? Nejdå! Slut!!! ouwäää

2009-04-14 @ 07:54:37
URL: http://anaiah.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Anaiah

Äsch vad trist! Men jag kan tro att de tog slut snabbt när det var sån REA.

2009-04-14 @ 10:59:16
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0