Hallen

hallen

Fantastiskt dåligt foto, har en ny kamera högt på inköpsönskelistan. Här i den kalla dragiga hallen lever och närmast frodas, Cherry Chili, jalapeno, aloe, Cherry chili.
Notera min jalapenos stolta och mäktiga frukt det syns inte på bilden men den håller nu på att växla färg från grön till röd.
 De tråkiga men oförskämt välmående Cherrysarna var de som mognade sist av de jag sådde Maj2011. De känner väl av våren och det är nu rätt mycket knoppar och nya blad på dem. Dessa har jag nu "stympat" efter att iförrgår fått lära mig i NSKC att man ska nypa av de första blomknopparna för att stimulera övrig tillväxt av plantan. När jag nyper blomknoppar av mina Razza så känner jag mig typ  som jägaren som dödade Bambis mamma.

Kommentarer
Postat av: Mr. Darksome

Haha, från Moral-Mia till Jägaren-Som-Dödade-Bambis-Mamma-Mia. Jag tror det är statyn som ersatte fröken vår som har en frodig inverkan på växtligheten i hallfönstret. Annars kan det vara de varma kastvindarna från luftvärmepumpen som gör sitt :)

2012-03-09 @ 14:36:16
Postat av: HensHöghet

Kastvindar eller Statyn jo någon övernaturlig kraft kan man ana.

2012-03-09 @ 18:41:29
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0