Cellprovtagning

Till slut hände det!
Vid 28 års ålder har jag äntligen vågat mig iväg på cellprovtagning, vet inte hur många kallelser jag ignorerat men några har det blivit.

Jag har gynfobi men efter ett gäng ivf och alla undersökningar som hör dit så har jag blivit lite härdad, har ju bresat upp benen och blivit rotad i vid X antal tillfällen nu.
 Dessutom så har jag mystiska smärtor i det som populärt på familjeliv.se kallas tjejmagen så kändes det som dax att bli vuxen, sära på benen fläka upp fittan och bita ihop.

Nu har jag ialla år fått berättat för mig att det minsann inte alls gör ont att det knappt känns något alls vid cellprovtagning.
Det kan jag säga stämmer inte på mig, jag tyckte det var obehagligt och vore det inte för att det var min underbara barnmorska  som utförde ingreppet så hade det varit direkt otrevligt.

- Jag kan tyvärr inte använda glidmedel då det förstör själva provet.

asdfSom att blommor gör det gulligt *fnyser*

Jag har fortfarande ilande små mensvärkliknande värkar sedan jag blev pillrad med renspinnen i livmodertappen.


Kommentarer
Postat av: Carola

Haha, ja, inte fan e det behagligt, direkt!! Först att klä av sej nertill & skutta omkring med rumpan bar fram till den läskiga stolen... man ska se till att ha lååååång tröja... sen upp i stolen & inta den förnedrande posen med benen i vädret, vitt spretande... sen ska de in & peta... & det e inte skönt, även om jag inte tycker det gör ont heller, det e mest bara obehagligt. Min bm e snabb som tusan med det hela iaf, vilket e tur det!!! Bra att du fick det gjort iaf!!!

2009-05-20 @ 00:21:07
Postat av: Anki

Usch... Jag har också gynfobi... Och det blir inte bättre med åren heller. Men det allra värsta tycker jag är att inte bli tagen på allvar, utan bara höra att man är fånig, det gör inte ont och slappna av bara, det här är helt naturligt...



Nej, jag är INTE fånig, jo det gör visst ont (jag känner väl för f-n mina egna nervsignaler!) och hur i h-e ska jag kunna slappna av i den positionen?



Och nej, att sitta uppfläkt med en spotlight rätt upp i muffen medan en vilt främmande människa med gummihandskar gräver runt i mitt heligaste med diverse redskap känns INTE naturligt för mig...

2009-05-27 @ 16:02:05
URL: http://tjurskallenstomrum.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Nej naturligt är det absolut inte, känns så jävla vidrigt.

Jag försöker alltid förklara innan så de ska vara föreberedda på att jag ligger och hoppar, snyftar och snörvlar.



2009-05-28 @ 09:34:49
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0