Somliga går med trasiga skor part2

Nu har det gått så långt att till och med jag skäms, måste väl snart inse nu att mina skor har gjort sitt men än är det ju för halt för joggingskorna.
Det händer på tok för ofta att jag går i skorna tills att det inte går längre och folk förfäras.

Saken är den att jag hatar verkligen att köpa skor, får fan stressymptom och irritation i kroppen bara jag går in i en skoaffär.

skor

Trodligen grundar sig min aversion mot skor i att det fan inte finns ett par som passar mina klumpiga ankfotformade fötter, och de få gånger jag hittar ett par bekväma så går de fort sönder.

Dom här billiga lågkvalité skorna från Ellos började jag använda i slutet av December och under tiden dom varit något så när hela så har de varit bekväma.
Nu så var de inte särskilt hela någon längre tid och när de gått sönder lite mera så fick jag en rekordstor ondskefull smärtande fotblåsa.

sdh

Det bästa med dom här skorna är att de är bra mot halkan vi har här i tö hala sura Sönsvall, så jag tänker fortsätta att använda dom så länge det är halka när jag är ute och går i grannskapet.
Mina favorit promenader består mest av uppförs och nedförsbackar och även med dessa skor så rammlar jag ofta.

Kommentarer
Postat av: Carola

Tänk så olika det kan vara... själv älskar jag att shoppa skor... Jonte blir galen, jag har ju inte plats för alla... & inte använder jag alla heller... men de är bara såååå snygga så jag måste ha dem!!!

2009-03-30 @ 23:20:22
Postat av: Gmoll

Så du har skrotat dina gammla Get A Grip? ;-)



Minns när man alltid hade dom där jävla hemska kängorna, hade alltid skavsår och så frös jag enormt mycket i dom.



Nej klänningar och korsetter då kan jag shoppa loss! :-D

2009-03-30 @ 23:56:52
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Carola

Hrm, du, jag tog just fram mina gamla Get a grips... tro det eller ej... har inte använt dem på, hmmm, åtta år tror jag... men ska börja ha dem nu... måste bara fixa nya skosnören, de som sitter på är väl inte helt rumsrena... s



Bra att du har en shoppinggen iaf, det ska man ha för att få lov att vara kvinna!!! flina

2009-03-31 @ 09:59:23
Postat av: Sandra

haha, jag älskar att köpa skor. Jag hjälper dig gärna när det är dags för nya dojjor. =)

Fast jag önskar ju att jag hade samma stresskänsla av sko-shoppande. Det hade blivit så mycket mer ekonomiskt då.

2009-03-31 @ 14:52:40
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Theppa

Hörru pyromara, jag vet inte om du är fika på stanm typen men om du ska in till stan nått(kanske köpa skor:)) Så harru lust så kan vi ju mötas upp!

2009-04-01 @ 09:37:27
URL: http://ylva2000pissoff.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Jodå ibland så vandrar PyroMara gatorna i stan precis som en vanlig kvinna.



Sker dock ytterst sällan, men för att fika med dig så kan jag nog ta mig in till staden.



Haha har bara varit in en gång med Eira, hatar att åka buss med vagn blir ju då beroende av främmlingars hjälpsamhet.



Landsbyggdsbussarna är ju höga så man behöver hjälp för att få upp vagnen.



Så en fika! När och var? Jag är så gott som alltid ledig :-)

2009-04-01 @ 19:41:15
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Theppa

Ja vad sägs om en fredagsfika?

2009-04-01 @ 19:48:35
URL: http://ylva2000pissoff.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Låter som en lysande plan! Nu på Fredag?

2009-04-01 @ 19:58:04
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0