Skryta om trädgårdstriumfer

I sims3 kan Simar som gillar att pyssla i trädgården när de pratar med andra simar välja alternativet Skryta över trädgårdstriumfer.
Nu är ju inte jag en Sim men min stolthet finner inga gränser så jag känner att jag nu verkligen måste dela med mig och skryta över mina trädgårdstriumfer.

Så som ni sett i det förra inlägget så är vi väldigt noga med hur det ser ut ute på tomten och vi lägger stor möda och mycket tid på att överglänsa grannarna.

Detta har nu inte gått våra kära naboer förbi och för ett tag sedan så blev Karln min tillfrågad av en avundsjuk sådan om våran gräsklippare gått sönder.
Den högt älskade och annars så vältalige karln blev lite paff men grannen påstod så att vi kunde i såfall få låna hans grässlaktarmaskin.
Nej våran gräsklippare fungerar och till mitt stora förtret så har den nu används säkert 3 gånger i år, jag hatar tämjda gräsmattor och föredrar helt klart att ha äng.

Lika viktigt som att lägga ned kärlek och omsorg på de gröna är att investera och köpa vackra, dyra och trendiga krukor av kvalitetsmaterial.

Dessa har jag två av men eftersom jag är av en blygsam natur och inte vill blända er helt så visar jag bara upp den ena. Vad det är för växt? Ingen aning tror de var lila för ett tag sedan.

stackars

Detta praktexemplar som är en belöning av trädgårsnit är jag som ni förstår otroligt stolt över!
Själv så kallar jag det Stor konst!
Under graviditeten så fick jag ett kreativt ryck tog en tom kruka som den förra ägaren till vårat ruckel så generöst lämnat kvar, fick karln att gräva upp några av våra viltväxande ormbunkar och planterade de i krukan.
Jorden jag använde var den som fanns på tomten fiffigt va?

Och se här är belöningen en hemmagjord överaskningspereén!
Lägg märke till det lilla bränneselskottet som så nonchalant smyger upp bland blandad grönska av okänt ursprung.

stor konst

Så ni förstår att grannarna våra blir avundsjuka och till den grad att de försöker verka som det motsatta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bosse Rappne kan slänga sig i väggen!

2009-08-09 @ 23:11:43
Postat av: Berit

Hoppsan, det var bara jag som skrev den tidigare kommentaren...

2009-08-09 @ 23:13:06
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Gmoll

Ja den wannabee trädgårdstomten har då inget att komma med i jämförelse med mig

2009-08-09 @ 23:43:41
URL: http://pyromara.blogg.se/
Postat av: Sandra

=)

Jag måste erkänna att jag minsann är avundsjuk. En annan har begått en bedrift om man ens orkar klippa gräset. Det är typ vildvuxen äng utanför dörren här.

2009-08-14 @ 11:45:39
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

jo jag designar till blogspot. inte lika bra som till blogg.se men det blir skapligt iallafall.



jag har ju gjort http://pojkeniglaskulan.blogspot.com/

2009-08-18 @ 20:43:27
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: Gmoll

ld

Toppen då återkommer jag via mail när jag letat ihop lite bilder och så :-)

2009-08-19 @ 20:30:30
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0