Modern

rb

Min lilla älskling har fått bäbisar, ok det var assisterad befruktning men ändå nästan helt naturlig. Jag tog helt enkelt den sista närmast intorkade frukten öppnade den och tryckte ner några från i jorden. Upptäckte för några dagar sedan att några tagit sig den minsta lilla syns här till vänster. Inga krusiduller så som torkning av frön sätta i såjord och täcka med plast, men så är ju Razzan särskilt utmärkt och fantastisk.♥

Razzamatazzen har jag sett beskriven som medelstark och hot. Enligt mig är den mild men fantastiskt god och fräsh i fisk och kycklingrätter. Jag har främst använt den i Thai-inspireradmatlagning och den gifter sig väldigt väl med dessa smaker.
Jag har även läst beskrivning av den som dekorationschili som man kan äta. Det tycker jag låter lite väl mjäkigt den är till för att ätas men är även väldigt deorativ. Frukternas färger växlar i gul,orange,grönt och lila. ett fyrverkeri av gulliga lite konformiga chilis. Den luktar och smakar blommigt och är fulla av c-vitami. Jag har lläst i en blogg att de torkat sin razza och att det blev lyckat så det tänker jag testa i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0