Salta kattens välgörande egenskaper

Härmed skulle jag vilja slå ett slag för salta katten och passar nu på att höja min stämma i en undran kring varför inte MVC och diversse graviditetsböcker upplyser svenska folket om denna förnämliga lilla tabletts vidunderliga egenskaper inom det helbrägdagörande området?!

illamånedemedicin

Det finns få saker här i välrlden som jag avskyr mera än att må illa känner jag av illamående så får jag panik och blir skräckslagen, jag har spyfobi och skiter nästan ner mig i ren skräck av tanken att behöva spy.

Under min förra graviditeten så kräktes jag en gång och det satte djupa frätande spår i mitt spyfobiska sinne, händelsen var otroligt störande och jag grät som ett litet barn när jag på väg till jobbet helt plötsligt fick slänga mig ned i diket och kräkas upp mitt tarminehåll som endast bestod av sån där vidrig gul tarmjuice.
 Därefter så kunde jag inte lämna hemmet utan att ha med mig påsar  och helst så ville jag bara bli skjutsad för att slippa behöva spy offentligt igen.

Det var under den illamående perioden som jag fann det optimala botet , en av männsklighetens största upptäckter det som skiljer oss från djuren och gör  oss till gudarnas avbild!

SALTA KATTEN!

Kommentarer
Postat av: Natosh

Grattis som fan till illamåendet!

2009-10-03 @ 23:11:58
URL: http://natosh.se
Postat av: Sandra

hehe. Lider med dig men är samtidigt så galet glad för din skull. Hur lång tid har det gått nu? Lakrits var faktiskt en livräddare även när jag skulle sluta röka. Tar fortfarande djungelvrål ifall jag blir akut röksugen. Funkar skitbra.

2009-10-15 @ 03:27:04
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Zandra

Funkar det verkligen?

2009-11-01 @ 11:36:26
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: gmoll

zandra

jepp men kasnke inte om man mår spy illa, fast jag har blivit hjälpt vid många tillfällen av lakrits

2009-11-02 @ 20:14:17
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0