Fear is the new beauty

I går när jag satt och bajsade så kollade jag igenom gamla Tattoo magazine och fann då pang boom min nästa tattuering.
Vet bara inte vilken, konstnären vars bilder jag föll för har några stycken som jag har väldigt svårt att välja mellan.
Kolla in Max grundys underbara alster här http://fearisthenewbeauty.com/m45.htm

Bilderna talar verkligen till mig jag har alltid haft väldigt läskiga postapokalyptiska drömmar och som barn led jag svårt pga Atomvapenångest.

Nog för att jag var ett pladdrigt barn men de skaker jag mådde dåligt över pratade jag inte med någon om.
Så jävla dumt hade jag bara haft någon jag kände att jag kunde anförtro mig åt så hade jag kanske sluppit må så skit över trams.

Nu låter det skitfånigt men jag minns så väl hur dåligt jag mådde och hur det började.
Före och efter skolan så gick jag på fritids vilket jag för övrigt hatade.
Där berättade en av de stora killarna för mig om atomvapen och krig, lidelsefullt målade han upp sceniarion av förödelsen som atombomber orsakar.
Att folk dör, sprängs i bitar och hela städer blir till stoft, jag höll på att skita ned mig men menade att nej sånt finns inte i Sverige.
Den pedagogiskt lagde grabbhalvan tog då och visade på en jordglob vart USA och Sovjet låg, förklarade att dom hade massa vapen och hatade varandra.
Sverige ligger i mitten, så såg det ut för mig och Johan förlarade såväl att allt som behövdes var att Usa eller Sovjet skulle trycka på en röd knapp så kunde i princip hela Sverige försvinna.

Jag tänkte mycket på det där grubblade och ältade sen fick jag höra talas om kometer och att Solen är en stjärna och att dom till slut slocknar eller sprängs...
aaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0