Sommarsvettigasurerier

Tanken att vårat lilla smultrontroll snart ska börja på dagis känns helt galet, men för några dagar sedan så trillade en  verklighetspåminelse in i form av ett kort med datum för inskolning.

Jepp den 26:e Augusti så är lillans bebistid slut och då blir det dax för dagis. Jag har nu redan börjat jobba och i September är karlns sommarlov slut så vi är inget direkt val.

Det positiva är att dagiset verkar vara kanonbra och att lillan älskar barn men i en perfekt värld så hade jag kunnat stanna hemma med henne i något år till.

Idag så dissade hemmets lilla härskarinna bröstet hon hade nämligen fått välling av sin far sedan så när jag kom för att ta henne från karlskrället så vände hon sig bort från mig och höll om faderskapet i en snälla lämna inte över mig till tuttmonstret gest.

Det är inte bara jättebra utan helt underbart att hennes nåd nu även äter annat än från bröstet men det känns lite så där att hon sviker våran pakt.

Jävla jämställdhetsfasoner jag vill att hon ska älska mig mest!!

badbarnet

Sommarvärmen har även fått fröken att dricka vatten och hon verkar även vara förtjust i salt hon har nämligen slickat mig på foten, ett ben och på låret idag.

Kommentarer
Postat av: Berit

Men vad härligt att det löst sig med maten!

Håller med dig angående dagisbiten. Bobben ska börja inskolas i oktober och jag vet inte om JAG är redo för det än...

Jag vill verkligen börja jobba mer, men jag vet inte om någon annan ska få ta hand om honom.

Jag får väl lägga ut tidningar på golvet och ställa fram mat och vatten i skålar helt enkelt, så är det problemet löst!

2009-07-06 @ 00:02:25
URL: http://www.kletskiten.wordpress.com
Postat av: Gmoll

Du är då alltid så kreativ!

Hm borde kanske fixa en bebislåda åt ungen så kan jag skippa det där med dagis, vill ju inte att hon ska få en för stark anknytning till nån annan.

;-)

2009-07-08 @ 04:47:07
URL: http://pyromara.blogg se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0