Nick

Valde att namnge bloggen till pyromara.blogg.se, varför?
Därför att jag är ett klantarsel och usel på att hitta på fantasinamn och nick, brorsan började kalla mig PyroMara efter att jag för andra gången hållt på att elda upp hans kök och han visste att jag brukade kalla mig själv för Mara i vissa data/onlinespel.

Nu senast när jag började försöka blogga tog jag en del av mitt nick på ett internetforum, hänger i perioder mycket på familjeliv.se och kallas där av en del för gmoll därav betraktelseri-gmoll.blogspot.com.
Jag suger verkligennär det kommer till att namnge "mig själv" om det så gäller forumsnick, spelkaraktärer eller bloggnamn, då står min fantasi som brukar omtalas som stor och levande still.

Vart ju till slut "tvungen" att testa på World of warcraft och av någon konstig anledning så fick jag för mig att spela en manlig alv, alla vet ju att alver i spel är fega bågskjutande svåra fjollor,men men alv vart det och sen blev allt väldigt svårt. Va fan skulle fanskapet heta?! Knappast något tufft kort och kärnfullt.

Vet inte hur länge jag satt och korkat bara glodde och desperat försökte få fram ett namn, en gång tidigare har jag i ett pc- spel spelat alv han var blond snygg och töntig så  Lekhoras föll då som ett naturligt val gillade det namnet skarpt men det kändes nu fånigt att återigen använda det.

kom att tänka på det där med hur namn låter och hur de kan uppfattas om man inte vet vad de betyder.
 En bekant sedan tonåren berättade att hennes katt hette Insulin, Öh Va då, Why?  Tyckte jag och polaren..
Ja Insulin tar min mamma för sin sjukdom och alla barn som frågar vad katten heter tycker att det är så fint, dom vet ju inte vad det betyder.
Till slut fick min fjantAlv heta Insulinfin och kan man tänka sig något mera alviskt svårklingande namn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0