Naturens sätt att rensa..

En "ny" influensa sprider skräck och oro, är det månne denna som kommer bli den nya spanska sjukan?
Samma oro som Sars och fågelinfluensan spred verkar nu denna superinfluensa sprida, pandemi ett "nytt" ord som alla numera verkar känna till.

Som så många gånger förr så läste jag idag på ett forum en person som beskrev pandemier som något som funnits i alla tider och naturens sätt att rensa..

Det verkar vara en populär syn på saken eller är det bara en floskel, de som ser det som natuens vårstädening vad har de för tankar bakom?

Är "naturen" en besjälad varelse som tar till pandemin som ett vaccin mot människan, hämnas en vredgad modergudinna på sina ansvarslösa barn?
 
Länk till naturens fiender

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&msa=0&msid=109496610648025582911.0004686892fbefe515012&source=embed&ll=35.46067,-58.359375&spn=129.618513,195.117188&z=2

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu tror jag iofs att detta är ännu ett falskt alarm. Det är troligare att man kör ihjäl sig på väg till jobbet än att få influensan. Men jag tror att så länge vi botar sjukdomar i samma takt så kommer det komma värre och värre sjukdomar för vi måste helt enkelt bli färre på jorden. Vi kan inte förbruka resurser som vi gör och det känner naturen av på något vis tror jag.

2009-05-01 @ 10:50:15
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0